- Citroën je uvedel tehnologijo ChatGPT** kot pomoč pri navigaciji v sklopu paketa povezljivih storitev Connect PLUS. Funkcija je na voljo za modele osebnih vozil C4, C4 X, C5 X, Berlingo in SpaceTourer ter za gospodarski vozili Berlingo Van in Jumpy v naslednjih državah: Francija, Španija, Italija, Nemčija, Velika Britanija, Nizozemska, Belgija, Avstrija, Portugalska, Poljska, Luksemburg, Švica, Češka, Švedska, Norveška, Irska in Danska. V Sloveniji uvedbo tehnologije ChatGPT** pričakujemo konec leta 2025.
- S tehnologijo ChatGPT Citroën predstavlja novo generativno orodje umetne inteligence, ki omogoča še bolj tekoče in naravno prepoznavanje govora ter zagotavlja še več udobja v vozilu z digitalnim pomočnikom, ki spodbuja inteligenten in interaktiven življenjski prostor ter olajšuje vsakodnevno življenje.
- Ta funkcija je dokaz o Citroënovih prizadevanjih za poenostavitev življenja svojih strank.
Za Citroën udobje predstavlja podpis znamke, ki presega fizično udobje in temelji na različnih inovacijah, ki zagotavljajo enostavne in brezskrbne izkušnje v vozilu. Zaradi tega Citroën z veseljem uvaja ChatGPT, tehnologijo generativne umetne inteligence, v svoje modele C4, C4 X, C5 X, Berlingo, SpaceTourer, Berlingo Van in Jumpy. Tehnologija ChatGPT, ki jo je razvilo podjetje OpenAI, je integrirana v Citroënov informacijsko-razvedrilni sistem po zaslugi sistema za prepoznavanje vsebinsko povezanega govora in zvoka SoundHound. Kot jezikovni model umetne inteligence se razvija za ustvarjanje človeku podobnih odzivov na podlagi poglobljenega učenja, s čimer smo še korak bližje inteligentnim in interaktivnim izkušnjam v vozilu, ki nam olajšajo vsakdanje življenje.
Po eni strani ta funkcija izboljšuje prepoznavanje govora, ki je že na voljo v modelih znamke Citroën, saj ni le bolj podobna naravnemu jeziku ampak tudi bolj natančna in odzivnejša. Po drugi strani ga obogati in spremeni v sopotnika, ki lahko razume in odgovarja na zapletena vprašanja ali svetuje o različnih temah (od informacij ali nasvetov s področja zgodovine, kaj početi v mestu, do receptov in še veliko več).
Izboljšano prepoznavanje vsebinsko povezanega govora: povsem naravni jezik
Izboljšano prepoznavanje vsebinsko povezanega govora je ena glavnih prednosti, ki jih prinaša ChatGPT. Po zaslugi velikega napredka na področju obdelave naravnega jezika je prepoznavanje govora natančnejše in odzivnejše, kar voznikom omogoča, da z vozilom komunicirajo na naraven in tekoč način. Vozniki lahko z glasovnimi ukazi izvajajo različne naloge, kot sta nastavitev temperature ali navigacija do cilja, ne da bi odvrnili pogled s cestišča. Omogoča pa jim še veliko več in tudi prave razgovore, v sklopu katerih lahko tehnologija kot pravi človeški pomočnik odgovarja na neskončno število področij splošnega znanja.
V maju 2024 so bila opravljena testiranja, ki so pokazala, da je novi sistem za skoraj 68 % zmanjšal število nesporazumov, ki včasih privedejo do odgovora »Nisem razumel vašega vprašanja.« Isti testi so pokazali, da je stopnja tekočnosti in interaktivnosti sistema ChatGPT povečala uporabo prepoznavanja govora za skoraj 70 %.
Stranke lahko ChatGPT uporabljajo na enak način, kot danes uporabljajo svojega govornega pomočnika. Aktivirati ga je možno na tri načine (odvisno od modela):
- tako da izgovorite že znani besedi za prebujanje »HELLO Citroën«;
- s pritiskom na gumb za prepoznavanje glasu na volanu;
- s pritiskom na ikono mikrofona na osrednjem prikazovalniku.
Primer uporabe: spremljevalec družine
Ta pomembna inovacija ponazarja Citroënovo zavezanost k integriranju tehnologij, ki ne izboljšujejo le doživetja med vožnjo, temveč tudi udobje in funkcionalnost bivanja v vozilu. ChatGPT je resnični pomočnik v vozilu, saj zna posredovati inteligentne vsebine in odgovoriti na vsa vprašanja, ki mu jih zastavijo stranke. Bodisi strokovnjak, ki išče nasvet o določeni temi, upokojenec, ki želi organizirati obisk muzeja, par, ki išče hotel ali ustrezno vino k ribi in tako naprej…
Možnosti uporabe so neskončne in na voljo za vozila C4, C4 X, C5 X, Berlingo ali SpaceTourer. ChatGPT je namreč idealni sopotnik, ki popestri družinska potovanja in jih spremeni v koristno izkušnjo za vse. Ta novi virtualni pomočnik ponuja povsem novo raven interakcije in podpore, saj čisto vsak trenutek na poti individualno prilagodi vsakemu posamezniku.
Izobraževanje in razvedrilo: Na dolgih potovanjih ChatGPT čas v avtomobilu spremeni v priložnost za učenje in razvedrilo. Predlaga izobraževalne kvize in igre, primerne za vse starosti, v katere vključi različna področja znanja, od naravoslovja do klasične literature. S to zanimivo interakcijo se potovanja spremenijo v zabavne učne urice, saj staršem zagotavlja brezskrbno vožnjo, otrokom pa zabavno intelektualno stimulacijo.
- »HELLO Citroën. Mi lahko poveš, kdo je bil Leonardo da Vinci?«
- »HELLO Citroën. Kdaj so živeli Vikingi?«
Vsakodnevna pomoč: ChatGPT postane neprecenljivo orodje za udobje v vozilu, ki staršem olajša vsakodnevno življenje. ChatGPT deluje kot inteligentni svetovalec, ki vam pomaga bodisi pri sestavljanju nakupovalnega seznama, iskanju najbližjega otroškega parka ali izbiri družinske restavracije na poti.
- »HELLO Citroën. Ali mi lahko predlagaš najbližjo italijansko restavracijo?«
- »HELLO Citroën. Ali mi lahko poiščeš trgovino, v kateri prodajajo flomastre?«
Brezskrbnost in udobje: ChatGPT pripomore k sproščenemu vzdušju in pomaga ohranjati brezskrbnost v notranjosti vozila. Predlaga lahko seznam pomirjujočih skladb za umiritev nemirnega vzdušja, pripoveduje pravljice, ki na dolgih potovanjih uspavajo otroke ali pa vas preusmeri do počivališča.
- »HELLO Citroën. Mi lahko predvajaš klasično glasbo Wolfganga Amadeusa Mozarta?«
- »HELLO Citroën. Mi lahko poveš pravljico o princeski in zmaju?«
*Funkcionalnost Chat GPT v vozilih še ni na voljo v Sloveniji. Tehnologija ChatGPT verzije 3.5 upošteva podatke, ki so se zgodili pred januarjem 2022, zato ni seznanjena z dogodki in podatki po tem datumu.
**ChatGPT je integriran v vašega Citroëna po zaslugi sistema SoundHound za prepoznavanje zvoka in govora. Kot jezikovni model umetne inteligence se razvija za ustvarjanje človeku podobnih odzivov na podlagi učenja, ker pa gre za povsem novo tehnologijo, ki je še v fazi razvoja, njegovi odzivi ali informacije morda niso povsem natančni, pravilni ali objektivni. Tako kot pri drugih virtualnih pomočnikih vam priporočamo, da se ne zanašate izključno na pridobljene informacije in da se izogibate posredovanju osebnih podatkov.