Razred velikih športnih terencev je precej obsežen, med katerimi najdemo izvrstne in manj izvrstne terence. Kam spada Citroen C5 Aircross, bomo razkrili skozi test. Citroen C5 Aircross je na voljo izključno kot pet-sedežni terenec s pogonoma na prednji kolesi. Citroenov terenec ponuja veliko udobja, kar smo preverili tudi med našim testom, kjer smo preskušali 1,2-litrski bencinski trivaljni motor z močjo 131 konjskih moči.
Videz, prostornost in praktičnost
Glede na barvo vozila, dvobarvno karoserijo in črnimi platišči, je bil Citroen C5 Aircross nekoliko pust. Verjetno bi z izbiro druge barvne kombinacije postal precej atraktivnejši, saj sam avto ni tako slabo oblikovan. Na žalost pa je izbira živahnih barv omejena, saj je na voljo le šest barv karoserije, od tega štiri z dvobarvno kombinacijo , ki vključuje črno streho. Prav tako so platišča odvisna izbire nivoja opreme, testni model je imel 19-palčna platišča.
Na prednji maski izstopa večji, bolj poudarjen odbijač in nad njim dnevne LED luči, ki se v večernem času prelevijo v LED žaromete. Med LED lučmi se nahaja črna svetleča plastika, okrašena s pokončnimi mat kromiranimi črticami in na središčnim Citroenovim logotipom. Spodnji del vozila je zaščiten s črno plastiko, kar poudarja duha terenca. Na strehi sta črna prtljažna loka, stranska stekla so zatemnjena in C stebriček pa je obarvan v črno. Zadaj sta vidni dve namišljeni izpušni cevi, LED luči in črn zračni spojler.
Ne glede na izbrani nivo opreme, vas bo v notranjosti avtomobila pričakalo veliko udobja. Vstopni model ima 8-palični zaslon na dotik, medtem ko je naš zaslon imel velikosti 10-palcev, ki je nameščen visoko na armaturni plošči. Ta vključuje zrcaljenje pametnega telefona, radio DAB, Bluetooth, navigacijo in še vrsto drugih sistemov. Sam zaslon je zelo dobre kvalitete in slika je ostra. Občasno se pripeti, da se gumbi na dotik ne odzivajo hitro in sam sistem ima veliko podmenijev.
Glede na sam videz notranjosti bi lahko to ocenili kot zelo dobro. Ob vstopu v notranjost, lahko najdemo veliko mehkih materialov, zgornji del armature je oblečeno v usnje in zaključen s prefinjenimi modrimi šivi. Tudi sedeži, volan in naslon za roke so izdelani iz kakovostnega usnja. Sijajne črne obrobe lahko najdemo le okoli sredinskega zaslona in obrob zračnikov, kar dodatno izboljša videz notranjosti. Sama notranjost nam da občutek premium razreda.
Spredaj je dovolj prostora za noge in prav tako je streha primerno oddaljena od glave, kar nam omogoča da se ne počutimo utesnjeni. Notranjost je dobro opremljena z odlagalnimi mesti, največji prostor pa se nahaja v sredinski konzoli in pod naslonom za roke. Zadaj klop ponuja prostor za dve odrasli osebi, kjer je udobja dovolj, a vendar prostora za noge ni v izobilju.
Zadnja klop je deljiva v razmerju 40:20:40, mogoče ločeno premikati naprej in nazaj za 150 milimetrov. Velika prtljažna vrata omogočajo enostavno natovarjanje večjih predmetov. Prtljažno dno je popolnoma ravno in prilagodljivo po višini, pod njim pa lahko odložimo nekaj manjših predmetov. Pri uporabi zadnje klopi imamo na voljo 580 litrov prostora in tega lahko povečamo na skupnih 1.620 litrov, kar je več kot dovolj za prevoz večjih tovorov ali prtljage.
Varnost
Testni model Citroen C5 Aircross je imel veliko varnostnih sistemov kot tudi pomagal. Med njimi se nahaja sistem za vzdrževanje vozila na voznem pasu, za nadzor mrtvega kota, tempomat in omejevalnik hitrosti, prepoznavanje prometnih znakov, aktivni sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, samodejno zaviranje ter šest varnostnih blazin. Poleg tega ima tudi sisteme ESP (elektronski program za stabilnost) in ASR (sistem za nadzor zdrsa koles). Vsi ti sistemi skupaj zagotavljajo večjo varnost in zaščito tako voznika kot potnikov med vožnjo.
Vozne lastnosti
Citroenova vozila spadajo v »razred« mehkejših vozil, saj želijo zagotoviti čim več udobja. Pri C5 Aircrossu pa se morate zavedati, da če z njim zapeljete bolj dinamično v ovinek, se bo ta precej nagibal in voznik nima tako direktnega nadzora nad prednjimi kolesi. Zaradi svoje mehkosti se to pozna pri zaviranju in pospeševanju, saj se bo vozilo nekoliko zibalo, kot bi bili na čolnu. Vsekakor je C5 najmehkejši športni terenec kar nekaterim voznikom ustreza in je to všečno.
Sama mehkoba volana prav pride v mestnih središčih, vendar na ovinkastih cestah predstavlja to manjši minus. Voznikov sedež nima veliko stranske opore, ki bi ga »stisnila« v ovinkih, saj Citroenova filozofija temelji na udobju, zato so sedeži običajno oblikovani kot fotelji.
Ker gre za večjega terenca, se sedi višje, kar zagotavlja dobro preglednost v vse smeri, zahvaljujoč dokaj tankim stebričkom spredaj. Vendar pa je preglednost zadaj nekoliko zmanjšana zaradi dizajna, ki vključuje manjša stranska okna. Kljub temu da je vidljivost zadaj nekoliko zmanjšana, se ni za bati, da bi imeli pri parkiranju večje težave. C5 Aircross je opremljen s prednjimi in zadnjimi parkirnimi senzorji, kot tudi vzvratno parkirno kamero, ki pa ni tako kakovostna, kot je sam zaslon, vendar še vedno omogoča lažje manevriranje pri parkiranju..
Informacije o motorju
Citroen je za C5 Aircross pripravil pestro paleto motorjev, med katerimi kupci lahko izbirajo med priključnim hibridom, hibridom, bencinskim motorjem in dizelskim. Testni C5 Aircross je imel vgrajen trivaljni Puretech 130 bencinski motor, ki teče precej gladko. Ta postane nekoliko bolj glasen pri višjih hitrostih, saj se vrtljaji povišajo. Osemstopenjski samodejni menjalnik se prestavlja gladko in brez večjih težav, vendar na trenutke potrebuje nekaj časa, da okreva, predvsem takrat, ko je bolj pritisnjeno na plin.
Ta motor ima 130 konjskih moči in 230 Nm navora pri 1.750 vrtljajih na minuto. Iz mesta do sto potrebuje 11,3 sekunde in najvišja dosežena hitrost, ki jo doseže terenec je 188 kilometrov na uro. Glede na testno vožnjo se je poraba gibala med 6,5 do 7,5 litrov.
Končno mnenje
Citroen C5 Aircross je že serijsko precej dobro opremljen, saj vključuje LED žaromete, LED luči, električna in ogrevana ogledala ter številne varnostne sisteme. Posebej velja omeniti pomično zadnjo klop, ki omogoča prilagoditev prostora za potnike in prtljago. Sam prtljažnik je precej uporaben, kar olajša vsakdanje potrebe po prevozu. Kupci imajo pestro izbiro med raznolikostjo motorjev in nivoji opreme, tako da se lahko kupci odločijo glede na svoje preference.
Kdor je ljubitelj udobja, mehkobe bo Citroen C5 Aircoss pravšnja izbira. Ta resnično ponuja obilico udobja za vse potnike. Notranjost je elegantna in videti bolj zanimiva kot pri nekaterih nemških vozilih. Seveda obstajajo tudi alternative športnih terencev, ki so bolj športnega duha, vendar Citroen C5 Aircoss je za popotnike, ki želijo mehkobo.
Glede na motor in nivo opreme lahko na ceniku najdemo 16 različnih kombinacij. Cena se začne pri 28.310,00 evrih in doseže 42.270,00 evrov za najvišji nivo opreme. Za še bolj zahtevne kupce so na voljo dodatne opcije opreme. Nivoji so Feel Pack, C-Series, Shine in Shine Pack. Vsi modeli imajo 5-letno jamstvo oziroma 100.000 kilometrov, kar zagotavlja dodatno zaupanje in varnost pri nakupu..
Plusi: udobje, kakovostna notranjost, asistenčni sistemi, opremljenost.
Minusi: kakovost slike pri vzvratni vožnji, cena.
Cena testnega vozila: 39.100,00 evrov
Specifikacije:
Motor: 1,2-litrski trivaljni turbobencinski Euro 6DFull
Moč bencinskega motorja: 96 kW (131 KM) pri 5.500 vrt./min.
Navor: 230 Nm pri 1.750 vrt./min.
Menjalnik: samodejni
Prestave: 8
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 188 km/h
0-100 km/h: 11,3 s
Emisije CO2 (WLTP): 148 g/km
Povprečna poraba: 7/100 km
Prostornina posode za gorivo: 53 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 580/1.630 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 10,7 m
Masa vozila: 1.571 kg
Platišča: 29 palična (pnevmatike 205/55)



























