Bolj digitalna, bolj razkošna, bolj učinkovita: nova Panamera

  • Aktivno podvozje Porsche Active Ride za več udobja in dinamike
  • Izboljšana električna zmogljivost – več moči, večji doseg
  • Nov dizajn zunanjosti s še bolj izrazito poudarjeno širino
  • Porsche Driver Experience: nov koncept upravljanja in digitalni kombinirani instrument
  • Obsežnejša izbira inovativnih asistenčnih sistemov

Porsche prenavlja Panamero: tretjo modelsko generacijo športne luksuzne limuzine zaznamuje obsežnejša digitalna ponudba, svež in izrazit dizajn ter širši razpon med športnostjo in voznim udobjem. Zmogljivejši pogoni E-Hybrid in novo vrhunsko podvozje krepijo trditev, da je to najbolj dinamična limuzina v segmentu.

Prihaja tretja modelska generacija Porscheja Panamere. Luksuzna limuzina proizvajalca športnih avtomobilov svoj športni značaj izžareva s še močnejšimi pogonskimi sistemi. Poudarjajo temeljito prenovljen koncept upravljanja in številne inovativne tehnologije. Med njimi novo aktivno podvozje Porsche Active Ride, ki združuje bistveno višji nivo udobja s tipičnimi porschejevskimi športnimi voznimi lastnostmi. Integracija uporabnikovega digitalnega ekosistema v sistem Porsche Communication Management (PCM) omogoča nove možnosti interakcije z vozilom. Tehnično-elegantni, dinamični dizajn nove Panamere nakazuje privlačno prihodnost proporcionalnih razmerij modelske serije. Velika ponudba asistenčnih sistemov in temeljito prenovljena notranjost, osredotočena na voznika, koristno prispevata k doživetju vožnje.

Odlično občutenje vožnje z najsodobnejšimi podvozji
Nova Panamera je že serijsko opremljena z dvoprekatnim dvoventilskim zračnim vzmetenjem s sistemom Porsche Active Suspension Management (PASM). Dvoventilska tehnologija loči krmiljenje blažilnikov v natezni in potisni fazi ter omogoča še večji razpon med udobjem in športnostjo. Sistem občutno ublaži udarce zaradi prečnih spojev in poškodb ceste ter hkrati skrbi za večjo stabilnost karoserije v dinamičnih voznih situacijah. Z opcijskim štirikolesnim krmiljenjem je mogoče krmilne lastnosti še dodatno izboljšati.

Poleg tega je za modele E-Hybrid nove Panamere opcijsko na voljo inovativno aktivno podvozje Porsche Active Ride. Ta sistem v vseh relevantnih kazalnikih prekaša druge koncepte podvozja in omogoča prej nedosežen razpon med voznim udobjem in vozno dinamiko. Osnovo za to predstavljajo novo razviti aktivni blažilniki – prav tako z dvoventilsko tehnologijo –, od katerih je vsak povezan s po eno električno gnano hidravlično črpalko. Ta v blažilniku ustvarja potrebam prilagojen pretok in lahko zato izjemno hitro, natančno in načrtno ustvari sile med karoserijo in kolesi, ki delujejo nasproti silam, ki nastanejo zaradi neravnin na cestišču, ter jih skoraj v celoti kompenzira. Lahko enoprekatno zračno vzmetenje to tehnologijo še dopolnjuje.

Podvozje karoserijo Panamere ves čas ohranja v vodoravnem položaju, tudi pri dinamičnem zaviranju, krmiljenju in pospeševanju. Pri enakomerni vožnji sistem skoraj v celoti absorbira neravnine. V dinamičnih voznih situacijah podvozje Porsche Active Ride z uravnoteženim porazdeljevanjem zagotavlja popolno povezavo s cesto.

Ko je aktiviran ustrezen način, lahko podvozje kompenzira tudi vzdolžno in prečno nagibanje karoserije, da s tem zmanjša sile pospeševanja, ki delujejo na potnike. V tej nastavitvi se nova Panamera v ovinkih nagiba podobno kot motorno kolo. Pri pospeševanju navzdol potisne sprednji del, pri zaviranju pa zadek. V mirovanju podvozje Porsche Active Ride karoserijo privzdigne na višino, ki je udobna za vstopanje oziroma izstopanje.

Večja električna zmogljivost in obsežno prenovljeni motorji
Porsche za novo Panamero skupno nudi štiri učinkovite pogone E-Hybrid in se s tem odziva na veliko povpraševanje po tej vrsti pogonskih sistemov. Vse izvedbe E-Hybrid sedaj odlikujejo večja moč, večji doseg in večja učinkovitost. Ob začetku prodaje bo na voljo Panamera Turbo E-Hybrid. Osrčje njenega pogonskega sklopa je temeljito prenovljen štirilitrski turbomotor V8. Moč novo razvitega elektromotorja znaša 140 kW (190 KM). Motorja skupaj razvijeta sistemsko moč 500 kW (680 KM). Sistem doseže osupljivih 930 Nm. Elektromotor je Porsche integriral v ohišje obsežno prenovljenega 8-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko PDK. Opustitev ločenega ohišja elektromotorja pomeni prihranek okoli petih kilogramov. Integracija agregata v oljni krogotok menjalnika poleg tega optimizira upravljanje toplote električnega pogona in omogoča višjo trajno moč elektromotorja.

Panamera Turbo E-Hybrid iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 3,2 sekunde in doseže največjo hitrost 315 km/h. Kapaciteta baterije znaša 25,9 kWh. To po kriterijih WLTP omogoča električni doseg do 91 km pri kombinirani vožnji oziroma 83–93 km pri mestni vožnji. Nov vgrajeni polnilnik za polnjenje z izmeničnim tokom (AC) z močjo 11 kW čas polnjenja na primernih polnilnih točkah skrajša na 2 uri in 39 minut.

Ob začetku prodaje bosta na voljo tudi različici Panamera in Panamera 4. Prilagoditve polnilnega tlaka, količin pri vbrizgu in časov vžiga optimizirajo zmogljivost 2,9-litrskega turbomotorja V6. Sedaj razvije moč 260 kW (353 KM) in 500 Nm – torej dodatnih 17 kW (23 KM) in 50 Nm v primerjavi s predhodnikom. S tem v Panameri pospešek iz mirovanja na 100 km/h skrajša na 5,2 sekunde, najvišja hitrost pa poveča na 272 km/h. Štirikolesno gnana Panamera 4 sedaj za to potrebuje 4,8 sekunde in doseže 270 km/h.

Zunanjost in notranjost: luksuz in športnost
Nova Panamera ohranja značilne linije in proporcionalna razmerja modelske serije. V dolžino meri 5.052 mm (Executive: 5.202 mm), v širino 1.937 mm, v višino pa 1.423 mm (Executive: 1.428 mm). S temeljito prenovljeno podobo športna limuzina sedaj deluje še bolj izrazito in športno. Na sprednjem delu dodatna odprtina za dovod zraka nad registrsko tablico kompenzira potrebo dovajanja večje količine zraka k pogonskim sistemom. Novo oblikovana okenska linija ob pogledu od strani poudarja limuzinski značaj štirivratnega športnega avtomobila. Zunanji robovi zadnjega stekla se zaključujejo poravnano z obrisom karoserije in tako ustvarjajo harmonične linije na zadku.

Koncept armaturne plošče Porsche Driver Experience odlikuje idealno ravnovesje med digitalnimi in analognimi upravljalnimi elementi ter razporeditvijo vhodnih in izhodnih elementov, bistvenih za vožnjo, vzdolž voznikove osi. Tako je izbirna ročica na desni strani neposredno ob volanu. Tudi stikalo Mode za vozne programe Normal, Sport in Sport Plus ter asistenčna obvolanska ročica sta v voznikovem neposrednem dosegu. Pogleda mu torej ni treba odvračati s ceste, če želi opraviti nastavitve voznih programov in asistenčnih sistemov.

Opcijski sovoznikov zaslon sovoznika tesno vključi v doživetje vožnje. 10,9-palčni zaslon po želji prikazuje podatke o zmogljivosti vozila. Omogoča tudi upravljanje infotainment sistema in podpira pretakanje videovsebin med vožnjo. Da ne bi pri tem odvračal pozornosti voznika, sovoznikov zaslon z voznikovega sedeža ni viden.

Več samostojnosti za Panamero Turbo E-Hybrid
Modelske različice z imenom Turbo imajo pri Porscheju posebno vrhunsko športno mesto v svoji modelski seriji. Ta položaj v modelskem programu je Porsche s Panamero Turbo E-Hybrid še okrepil. Na zunaj jo zaznamujeta svojstven spodnji del zadka z lakiranimi obrobami difuzorja in značilni sprednji del v barvi vozila. Poleg tega ima temno bronasto kromirani izpušni cevi in opcijska platišča s centralnim vijakom, ki pa so na voljo tudi za druge modele.

Za modele Turbo ekskluzivni barvni odtenek z imenom Turbonit je uporabljen kot kontrastna barva na letvicah ob stranskih steklih in napisu “turbo” na zadnjem pokrovu, pa tudi na Porschejevih grbih na sprednjem pokrovu, na kolesih in na volanu. V notranjosti odtenek Turbonit v kombinaciji s karbonskimi elementi skrbi za športen ambient. Najdemo ga lahko na primer v osrednjem merilniku števila vrtljajev v kombiniranem instrumentu in kot barvo upravljalnih elementov v sredinski konzoli.

Digitalno doživetje in novi asistenčni sistemi
Nova Panamera bo postala celovit sestavni del voznikovega digitalnega ekosistema. Za prijavo z osebnim Porsche ID je treba le še s pametnim telefonom poskenirati QR-kodo, ki jo prikaže PCM. Tehnologiji Apple CarPlay® in Android Auto omogočata povezavo podatkov pametnega telefona in vozila za izboljšano upravljanje. Integracija funkcij vozila iz aplikacije MyPorsche v Apple CarPlay® omogoča optimizirano upravljanje digitalnih funkcij in ustvarja boljšo preglednost. Funkcije, kot so klimatiziranje, masažna funkcija sedežev in ambientna osvetlitev, je mogoče upravljati neposredno prek Apple CarPlay® ali z glasovno asistenco Siri®.

Porsche je Panamero serijsko opremil z matričnimi glavnimi LED-žarometi. Opcijsko so na voljo visokoločljivostne HD matrične LED-luči z več kot 32.000 slikovnimi točkami na žaromet. Ponujajo popolnoma nove svetlobne funkcije, na primer namensko osvetlitev voznega pasu. Domet luči znaša do 600 metrov. Porsche je bistveno povečal obseg asistenčnih sistemov v novi Panameri. Serijska aktivna asistenca za hitrost sedaj deluje v kombinaciji s prepoznavanjem prometnih znakov. Ko je sistem aktiven, Panamera samodejno ne vozi hitreje, kot je to dovoljeno s trenutno omejitvijo hitrosti. Porsche InnoDrive s tempostatom za uravnavanje razdalje je sedaj opremljen z aktivnim vodenjem po voznem pasu in asistenco za križišča. Tudi asistenca za ovire je sedaj vključena med funkcije. Še ena novost je to, da vozniku med avtomatskim postopkom parkiranja ni več treba ostati v vozilu, še vedno pa nosi odgovornost. Postopek parkiranja lahko sedaj nadzoruje z novo funkcijo Remote ParkAssist prek pametnega telefona.

Novo Porsche Panamero je že mogoče naročiti. V primerjavi s predhodnico je opremljena z bogatejšo serijsko opremo z dvoventilskim dvoprekatnim zračnim vzmetenjem, matričnimi glavnimi LED-žarometi, parkirno asistenco, stikalom za vozne profile na volanu, hlajenim predalom za pametni telefon s funkcijo indukcijskega polnjenja in izboljšanim mikrofiltrom z avtomatskim vklopom zaprtega kroženja zraka s podporo podatkov GPS. V Sloveniji je nova Porsche Panamera na voljo za ceno od 114.739 EUR (Panamera 4 od 119.298 EUR) vklj. z DDV in serijsko opremo. Panamera Turbo E-Hybrid stane od 200.278 EUR. V Sloveniji se bodo dobave začele v marcu 2024.

Porsche novo Panamero izdeluje v Porschejevi tovarni v Leipzigu. Tovarna na Saškem ima tesno povezavo z modelom Panamera – med letoma 2009 in 2016 so tam izdelovali prvo generacijo štirivratne športne limuzine. Z drugo generacijo je Leipzig leta 2016 prevzel celotno izdelavo športnega avtomobila. Obsegi za tretjo generacijo Panamere so bili v preteklih mesecih vključeni v kapacitete tovarne.

Deli novico s prijatelji