Na test smo preizkusili športni terenec Q5 Sportback, ki se ponaša s kupejevskim dizajnom zadnjega dela. V primerjavi s klasičnim modelom ima Sportback obliko zadka bolj športen in za nekaj litrov manjši prtljažni prostor. Pod pokrovom motorja se je »skrival« 2,0-litrski motor s 200 konjskimi močmi. Menjalnik je samodejni in za dober oprijem skrbi štirikolesni pogon. Audi Q5 se ponaša z dobrimo voznimi lastnostmi in zmerno porabo goriva. Notranjost je premijska in dobro zgrajena, ki prinaša obilico udobja za vse potnike.
Videz, prostornost in praktičnost
Audi Q5 sportback je od spredaj precej oster in agresivnega videza. Maska vozila ima veliko odprtino za zrak, ki je sestavljena iz večjih rež, kar ga naredi res odličnega. Iz maske so vidne dnevne LED luči, ki so sestavljene iz večjih sektorjev. Stranska linija je mehka in se prične pri B-stebričku ter se počasi spušča proti zadku. Vozilo je opremljeno z 20-palčnimi sivimi platišči, za katerimi se »skrivajo« rdeče zavorne čeljusti, ki so na voljo za doplačilo 370 eurov v okviru paketa Sport. Zadek je glede na prednji del precej mehek. Luči so v LED tehnologiji, nad zadnjim steklom pa je nameščen zračni spojler.
Q5 Sportback je deležen kakovostne in elegantne notranjosti. Zgrajena je trdno in vsi materiali so dobri. Oprema S Line v notranjost prinese še več premijskih materialov. Sedeži so konfortni in usnjeni, voznikov sedež je elektronsko nastavljiv. Voznikovi števci so digitalni, pregledni in enostavni za uporabo ter omogočajo prilagoditev po želji. Volan je multifunkcijski, trikraki in opremljen s fizičnimi gumbi, kar pozdravljamo. Na sredini armature nad zračnikoma je postavljen zaslon na dotik, ki je nekoliko bolj obrnjen vozniku, za boljši pogled. Nekoliko nižje je del za upravljanje triconske klimatske naprave in še nekaj uporabnih gumbov. Sredinska konzola je izdelana iz svetleče plastike, kar bi lahko nadomestili s kakšnim drugim materialom, okoli nje pa je matiran krom. Prestavna ročica lepo sede v roko. Naslon za roko je prilagodljiv po višini in dolžini. Pod njim je prostor za odlaganje in prostor za brezžično polnjenje mobilnega telefona. Na vratih lahko najdemo prostor za odlaganje litrske plastenke in še nekaj manjših predmetov. Predal pred sovoznikom ni pretirano velik in vanj lahko shranimo servisno knjigo, kakšen zavitek robčkov in še nekaj drobnarij. Ko se stemni, je vidna ambientalna osvetlitev, ki jo lahko po želji nastavljamo.
Po odprtju električnih prtljažnih vrat je prtljažno dno skoraj popolnoma ravno. Prtljažnik je lepe, kvadratne oblike. Na strani ima dva majhna odlagalna žepa. Pod samim dnom prtljažnika je nekaj odlagalnih mest, prostor za klasično vlečno kljuko in namesto rezervne pnevmatike je vgrajen ojačevalec za bas. Testni model je imel vgrajeno električno vlečno kljuko, za katero je potrebno odšteti v višini 1.170 eurov. Prtljažnik ima 510 litrov prostora, klop je deljiva v razmerju 40:20:40. Po podrtju zadnje klopi se sam prostor poveča na 1.480 litrov.
Varnost
Audi Q5 je opremljen z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi in pripomočki za pomoč vozniku. Seveda pa je nekaj dodatnih sistemov treba izbrati iz seznama dodatne opreme. Na testih Euro NCAP je Q5 leta 2017 prejel vseh pet zvezdic. Verjetno bo tudi tako, ko bo prišel na trg nov model tretje generacije.
Vozne lastnosti
Vozne lastnosti športnega terenca so dobre oziroma bi lahko rekli, da odlične. Športni terenec je primeren za dolga družinska potovanja ali pa le službeno pot. Ponudi obilico udobja v potniški kabini in gladko vožnjo. Vgrajen 2,0-litrski motor zadostuje vsem potrebam. Izbira se lahko med petimi voznimi programi, za bolj športno vožnjo pa lahko menjalnik prestavimo v način Sport ali pa prestavljamo ročno s pomočjo ročic ob volanu. Kljub temu je ročni način prestavljanja redko potreben, saj računalnik in sam sistem delujeta odlično.
Kljub temu, da ima Audi Q5 štirikolesni pogon, bo verjetno večina svoje življenjskega obdobja preživel na cesti in ne po brezpotjih. Štirikolesni pogon pride prav pri dinamični vožnji, slabem vremenu ali snegu. Testni model je bil opremljen s 20- paličnimi platišči, ki prinesejo bolj trdo vožnjo v primerjavi z 19-palčnimi platišči. Podvozje je zelo čvrsto, vendar ravno prav trdo. Vozilo ima kup pomagal in varnostnih sistemov, ki vozniku pomagajo pri vožnji ali samo povečajo varnost v nepredvidljivih dogodkih, ki se lahko pripetijo med vožnjo.
Ne smemo pozabiti še na blagi hibrid, saj ima vgrajeno dodatno baterijo, ki pomaga pri porabi energije klimatske naprave, servovolana in drugih električnih sistemov. Ko je baterija popolnoma polna, lahko med vožnjo vidimo, da se dizelski motor popolnoma izključi in vozilo deluje zgolj le na električno energijo. Baterija se polni med samo vožnjo ali ko se vozimo po klancu navzdol, padejo obrati na minimum in s tem maksimalno polnimo baterijo. Informacije o polnjenju in uporabi baterije so prikazane na voznikovem digitalnem prikazovalniku.
Pri parkiranju so v pomoč zadnji in prednji parkirni senzorji ter vzvratna parkirna kamera. V večernem času, smo pogrešali nekoliko bolj kakovostno sliko vzvratne kamere.
Informacije o motorju
Na voljo sta dve prostorninski različici in štiri različice po moči. Testni model je bil opremljen s turbodizelskim motorjem prostornine 2,0 litra, ki razvije moč 150 konjskih moči in 400 Nm navora. Motor in sedemstopenjski samodejni menjalnik sta dobro uglašena. Sam menjalnik prestavlja v pravem trenutku in imamo možnost običajnega prestavljanja ali program menjanja sport. V drugem primeru pušča vrtljaje v višjih vrtljajih in »pričara« bolj poskočno vožnjo. Iz mesta do 100 km/h potrebuje 7,6 sekund in največja hitrost, ki jo doseže je 222 km/h. Poraba goriva je odvisna od voznikovega sloga vožnje; pri mirni vožnji se poraba giblje med 6,2 in 6,5 litra na 100 kilometrov. V kolikor smo bolj dinamični vozniki, se poraba dvigne za dober liter, a glede na maso in velikost vozila je še vedno sprejemljiva.
Končno mnenje
Audi Q5 Sportback, kljub svoji »starosti« od zadnje prenove, še vedno ohranja eleganten videz tako zunaj kot znotraj. Audi Q5 spada med premijske športne terence in bi bil odlična izbira za morebitnega kupca. . Notranjost je dobro zgrajena, uporabili so dobre materiale in ne slišimo nobenega črička. Prostora je dovolj za družinske uporabnike, prtljažnik ni največji med konkurenco, a bo s 510 litri dovolj velik za počitnice.
Audi Q5 zagotavlja res veliko udobja, saj notranjost dobro duši hrup dizelskega motorja ali piš vetra pri višjih hitrostih. Potniška kabina je dobro izolirana in sam zvočni sistem pričara dober zvok. Blagi hibrid prinaša predvsem plus pri sami porabi, ki je lahko glede na velikost in težo vozila precej nizka. Sama vožnja je precej dobra in tekoča. Ko ste enkrat za volanom ali kot sopotnik, si ne želite, da bi se pot hitro končala, ampak da bi še trajala in trajala. V mrzlih jutrih si lahko ogrevamo volan in prednja sedeža.
Audi spada med tiste premijske znamke, katerim je potrebno iz seznama dodati še kaj dodatne opreme, kakšne »piškotke«, da izgleda boljše ali dodati določene sisteme. A mu osnovna cena lahko kaj hitro naraste za 15.000 ali 20.000 eurov. Osnovna cena se res da prične pri dobrih 52.500 evrih, a verjetno takih bolj malo prodajo.
Plusi: premijska notranjost, poraba, motor-menjalnik, vozne lastnosti.
Minusi: končna cena, cena dodatne opreme, kakovost slike vzvratne kamere v temi.
Cena testnega vozila: 81.50 eurov
Specifikacije:
Motor: 2,0-litrski turbodizelski motor
Moč motorja: 150 kW (200 KM) pri 3.800 vrt./min.
Navor: 400 Nm pri 1.750 vrt./min.
Menjalnik: samodejni
Prestave: 7
Pogon: štirikolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 222 km/h
0-100 km/h: 7,6 s
Emisije CO2 (WLTP): 165 g/km
Povprečna poraba: 6,6/100 km
Prostornina posode za gorivo: 65 litrov
Gorivo: dizel
Prostornina prtljažnika: 510-1.480 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,8 m
Masa vozila: 1.900 kg
Platišča: 20 palična (pnevmatike 255/45)
Mogoče vam bo všeč tudi
Geely na konferenci COP29 predstavil vizijo in dosežke za bolj zeleno prihodnost
DS Automobiles razkriva ime in notranji ambient svoje naslednje kreacije
Dinamična in vsestranska: druga generacija Audija Q5 Sportback
Miha Šimenc, slovenski smučarski tekač, z električnim Berlingom na poti do vrhunskih rezultatov
Fiat Grande Panda še pred uradno predstavitvijo osvojila prvo mednarodno nagrado