Tonale je prvo priključno hibridno vozilo znamke Alfa Romeo, ki je bilo predstavljeno v Ženevi na avtomobilističnem sejmu. Tonale je poimenovan po prelazu Tonale, ki se nahaja v italijanskih Alpah. Ta je bila sinonim, ponos za Italijane in nakazuje, v katero smer želi iti Alfa Romeo. Na test smo dobili najnovejšega športnega terenca, ki so ga poimenovali Tonale. Že same ostre linije opozarjajo na Tonale, da je nekaj posebnega, eleganten in glamurozen avto. Pod pokrovom je imel bencinski motor v kombinaciji blagega hibrida.
Videz, prostornost in praktičnost
Zunanjost Tonale je modern in dinamičen, z agresivno sprednjo masko, ki izžareva trikotni logotip znamke in tankimi LED žarometi. Stranska linija je precej ravna. Iz boka so velika 20-palčna platišča, ki so zgrajena iz petih krogov. Iz ozadja izstopajo rdeče zavorne čeljusti. Na zadnjem delu je vpadljiva LED črta, ki povezuje stranske LED luči. Spodnji del odbijača je v sijajni črni barvi. Antena na strehi je obliki plavuti morskega psa. Pripravili so tri različna lahka platišča in šest barv zunanjosti.
Notranjost je zgrajena kakovostno in precej očitna, da je precej premijskega videza, kar nas je presenetilo. Z novim 10,25 palčnim zaslonom na dotik, uporabljeno veliko mehkih materialov na dotik, očitno je, da se Italijani ne hecajo in mislijo resno. Pohvalno je, da so ohranili določene fizične gumbe za upravljanje klime ipd., da vozniku ni potrebno iskati tipk v multifunkcijskem sistemu in posledično preveč umikati pogled iz ceste. Volan je oblečen v usnje, trikraki in opremljen z vsemi hitrimi gumbi. Na levi polovici je gumb za zagon ali izklop motorja. Ob volanu so namestili dve veliki prestavni ročici, ki le nakazujeta na športnost. Voznikovi digitalni prikazovalniki so pregledni in prilagodljivi.
Sedeži so oblečeni v kombinaciji usnja in alkantare, ki so udobni. Šivi so rdeči in prav tako je logotip vezen v rdeči barvi vzglavnika. Voznikov sedež je precej prilagodljiv, kar omogoča vozniku optimalen položaj. Opazili smo, da ima voznik malo manj prostora za levo nogo, kot je to običajno pri ostalih vozilih. Odlagalnih mest je dovolj oziroma nič več kot pri konkurentih. Zadnji potniki, predvsem tisti višje rasti, bodo imeli nekaj težav pri vstopanju v notranjost, saj se streha precej strmo spušča in s tem se je potrebno skloniti, da ne bi udarili z glavo. Zadaj bosta imeli dve osebi dovolj prostora, a tretja se bo že stiskala oziroma nog ne bo imela kam dati.
Prtljažni prostor pri hibridni izvedenki meri 500 litrov, ki pa se ga lahko ob podrtju zadnje klopi poveča na 1.550 litrov. Tonale ima dvojno prtljažno dno in polica dna lahko postavimo oziroma zataknemo pod kotom 45 stopinj in s tem lahko uporabimo obe roki za natovarjanje ali razkladanje. Prtljažnik je lepe kvadratne oblike, brez kakšnih koli grbin ali ovinkov. Klop se podre v razmerju 60:40 in na večjem predelu je še odprtina, ki omogoča prevažanje daljših predmetov. Pogrešali smo ročici v prtljažniku za hitrejše in lažje podiranje zadnje klopi.
Varnost
Sama varnost Tonale ni zaskrbljujoča, saj je dosegla na testih EURONCAP najvišje ocene. Standardno dobi precej varnostnih pomagal vozniku in sistemov, ki preprečujejo nalet v mestu, nenamerno zapustitev voznega pasu, radarski tempomat, sistem za opozorilom pred trkom, 6 varnostnih blazin in še veliko drugih sistemov.
Vozne lastnosti
Tonale je ustvarjen za potovanja in prijetno vožnjo, a minus prispevajo prevelika platišča (20-palcev), ki ne prinašajo udobja, ampak veliko več udarcev v potniško kabino pri vožnji po slabi cesti. Če vam lepota zaradi velikih lahkih platišč pomeni več, boste morali pri vožnji nekoliko »požreti« svoj ponos. Ko cesta postane ovinkasta, se izkaže, da je podvozje čvrsto, in s tem se izognemo, da bi se karoserija prekomerno nagibala.
Čeprav sam zunanji videz vabi k športnemu, zmogljivemu športnemu terencu, žal Tonale to ni, s šibkejšo izvedenko motorja. Ob pritisku na stopalko na plin potrebuje motor kar nekaj časa, da ta pospeši, postane poskočen, a glede na to se precej poveča poraba goriva. Redkokdaj se zgodi, da bi motor deloval le na baterijo, če pa že, pa ta za zelo kratek čas.
Pogled, vidljivost nazaj je precej otežena in slaba zaradi ozkega zadnjega stekla, širokih stranskih stebričkov. Na odprtih cestah, kjer se hitrost poveča, v notranjost pride precej hrupa, a prefinjenosti ne izgubi pri vsakodnevnih vožnjah.
Informacije o motorju
Za Tonale je Alfa Romeo pripravila štiri različne sklope motorjev. Prvi je hibridni motor s 96 kW, močnejša izvedenka ima 118 kW priključni hibrid z 202 kW, ki naj bi omogočil 80 kilometrov vožnje na električni pogon, in zadnji motor je dizelski motor s 96 kW, ki se ga upravlja s 6-stopenjkim samodejnim menjalnikom.
Sami smo lahko preizkusili motor s hibridno različico v kombinaciji turbobencinskega motorja 1,5-litra, ki ima 130 konjev in 240 Nm navora ter elektromotor s 20 konji in moči 55 Nm navora. Vse skupaj povezuje 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki je len. Povprečna poraba po prevoženih 627 kilometrih se je gibala pri 6,4 litrih na sto. Priznati moramo, da Tonala nismo preveč gnali.
Končno mnenje
Alfa Romeo Tonale spada pod srednje velike športne terence, ki nudi kakovostno notranjost in veliko mero pridiha italijanskega dizajna. Glede na poplavo športnih terencev so pri Tonale zgradili dobro notranjost, v kateri ni čričkov, in lahko bi rekli, da je notranjost alternativa za znamke višjega razreda.
Tonale ima prijetno potniško kabino z veliko na dotik mehkih materialov in spredaj udobna sedeža. Sam sistem z 10,3-palčnim zaslonom na dotik je odličen v smislu dizajna in funkcionalnosti, čeprav bi lahko na trenutke deloval bolj hitro.
Pogonski sklop ima nekaj pomanjkljivosti oziroma bi ti Tonale zaslužil bolj poskočni motor in dodelave 7-stopenjskega menjalnika. Motor je neodziven, ko ga želimo »preganjati« se poraba precej poveča in je prevelika. Glede na konkurenco Alfa Romeo tu ne sme zaspati, ker glede na vse drugo Tonale ni tako slab sportni terenec.
Vstopni model Tonale se prične pri 29.900 evrih in po ceniku »zaključi« pri 48.490 evrih. Pripravili so štiri nivoje opreme Super, Sprint, Ti in Veloce. V osnovi ima Tonale 2-letno garancijo brez omejitve kilometrov oziroma Jamstvo 5 Plus ali do skupno 150.000 kilometrov.
Plusi: dobre vozne lastnosti, udobje in dobri materiali v notranjosti, zanimiva barva.
Minusi: šibkost motorja, kakovost vzvratne kamere, varnostni sistemi.
Cena testnega vozila: 40.590 eurov
Specifikacije
Motor: 1,5-litrski turbobencinski blagi hibrid EURO 6D-Final
Moč: 96 kW (130 KM) pri 5.250 vrt./min.
Moč elektromotorja: 15kW (20KM)
Navor: 240 Nm od 1.500 do 3.000 vrt./min.
Navor elektromotorja: 135 Nm
Menjalnik: samodejni
Prestave: 7
Pogon: dvokolesni
Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski
Največja hitrost: 195 km/h
0-100 km/h: 9,9 s
Emisije CO2: 127-140 g/km
Povprečna poraba: 6,4/100km
Prostornina posode za gorivo: 55 litrov
Gorivo: bencin
Prostornina prtljažnika: 500/1.550 litrov
Euro NCAP: 5 zvezdic
Obračalni krog: 11,6 m
Masa vozila: 1.500 kg
Platišča: 20 palična (pnevmatike 235/40)